Κυριακή, 22 Αυγούστου 2010

ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΑΜΟΣ (Λιγότερες οἱ ὑποχρεώσεις τῶν λαϊκῶν;) κ.λ.π.

To μυστήριον του Γάμου


† π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος
Δρ. Θεολογίας  Δρ. Φιλοσοφίας
ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ
Ο Θεός δεν δημιούργησε άτομα, αλλά κοινωνία προσώπων μέσα στον Αδάμ υπήρχε ήδη η Εύα (Γέν. α' 27. β' 18-25. Ματθ. ιθ' 3-6).
Ο ίδιος ο Θεός, με την ευλογία του πρώτου ζεύγους, ακόμη πριν από την πτώση, συνέστησε το μυστήριo του γάμου (Γεν. α' 28). Μέσα στο γάμο εκφράζεται η μία ανθρώπινη φύση, στην οποία μετέχουν οι σύζυγοι σαν ξεχωριστά πρόσωπα: «και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν»

(Γέν. β' 24).
Έτσι ο Θεός με την αγαθότητά Του θέσπισε το γάμο, μέσα στον οποίο οι σύζυγοι ξεπερνούν τον εαυτό τους, ακόμη και μετά την πτώση, και διδάσκονται την επιστρoφή στην ενότητα, η οποία συνεχώς ευρύνεται και αγκαλιάζει όλο και περισσότερα πρόσωπα.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και το σημερινό σχολείο

undefined
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
«Από το σχολείο μανθάνομεν, το κατά δύναμιν, τί είναι Θεός, τί είναι ή Αγία Τριάς, τί είναι άγγελοι, τί είναι αρχάγγελοι, τί είναι δαίμονες, τί είναι παράδεισος, τί είναι κόλασις, τί είναι αμαρτία, αρετή. Από το σχολείον μανθάνομεν τι είναι Αγία Κοινωνία, τι είναι Βάπτισμα, τι είναι το άγιον Ευχέλαιον, ο τίμιος γάμος, τι είναι ψυχή, τι είναι κορμί, τα πάντα από το σχολείον τα μανθάνομεν». Με τους λόγους αυτούς ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός περιγράφει το σχολείο της εποχής του, ένα σχολείο που συμβάλλει άμεσα στην πνευματική και εκκλησιαστική κατάρτιση των μαθητών του.
Κάθε σύγκριση των λόγων του αγίου με τους σημερινούς στόχους της εκπαίδευσης και τις οδηγίες των Αναλυτικών Προγραμμάτων αποδεικνύει την τεράστια απόσταση που χωρίζει το σχολείο του αγίου Κοσμά από το σημερινό σχολείο της πολυπολιτισμικότητας.....

ΑΧΡΗΜΑΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Νο5!!! SOS!!!


( Εὐχόμεθα νά μή γίνει ἀστρονομικό τό νούμερο αὐτῶν τῶν ἄρθρων, ἀλλά φαίνεται πώς δέν θά τό ἀποφύγουμε, γιατί τά σατανικά σχέδια τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων προωθοῦνται ταχύτατα ὡς τήν πλήρη ἐφαρμογή τους! Ὅμως θά προφθάσουν νά ἐκπληρωθοῦν ἕως ἐκεῖ πού θά τούς ἐπιτρέψει ὁ Κύριος τῶν πάντων Ἰησοῦς Χριστός!!!).
Προηγούμενες σχετικές ἀναρτήσεις μας: 

 Ἀποδειχθήκαμε Κασσάνδρες;;;
Νά πού ἡ Νέα Τάξη Πραγμάτων, ἀρχίζει νά χρησιμοποιεῖ μεθοδικά ἕνα-ἕνα τά ἐπίπλαστα προσχήματά της ( τά εἴχαμε ἀναφέρει ἀναλυτικά  στίς προηγούμενες σχετικές ἀναρτήσεις μας), γιά νά μᾶς ὁδηγήσει στό ὑποδόριο ἐμφύτευμα-χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου!
Τό τελευταῖο ἴσως, πρόσχημα γιά νά μᾶς δώσουν ἕνα προσωπικό bar-code  (σύμφωνα μέ τά ἀνακοινωθέντα πρόσφατα ἀπό τά ΜΜΕ) εἶναι ἡ πάταξη τῆς φοροδιαφυγῆς...

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΜΦΥΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ «ΤΣΙΠ - ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ» ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ!


ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΜΦΥΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΣΙΠ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΣΕ:

·      ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
·     ΤΑΞΙ 
·       ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ 
·    ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 
·       ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟΘΗΚΩΝ
  Καί μήν πιστέψετε ὅτι τά περιστατικά αὐτά εἶναι τά μοναδικά!
 Ἁπλᾶ οἱ νεοεποχίτες ἔχουν ἐπιτρέψει νά «διαρρέουν» σταδιακά κάποια ἀπό αὐτά στήν δημοσιότητα (μέσω τῶν φερέφωνών τους Μ.Μ.Ε.), γιά νά συνηθίζουμε στήν ἰδέα... Μετά ἀπό τόση προπαγάνδα, πού γίνεται τά τελευταῖα χρόνια συστηματικά ὑπέρ τῶν τσιποποιημένων ἔξυπνων καρτῶν καί ὑπέρ τοῦ τελικοῦ ὑποδόριου χαράγματος, οἱ νεοεποχίτες ἀποφάσισαν νά ἐφαρμόζουν ἐμφανῶς πιά τά σχέδιά τους τοπικά ἀνά χῶρα καί ταυτόχρονα νά σφυγμομετροῦν τίς ἀντιδράσεις τοῦ κόσμου, πρίν προβοῦν στήν πλήρη ἐφαρμογή τους σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο!

Ο ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ ΠΑΡΙΑΝΟΣ ΨΑΡΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ

undefined
Στο Πίσω Λιβάδι της Πάρου, προπαραμονή Δεκαπενταύγουστου 1931, βρίσκονταν τρεις ομάδες ψαράδων, που ψάρευαν τις νύχτες με τα γρι-γρι στο στενό μεταξύ Πάρου και Νάξου.
Εκείνη τη νύχτα η μία ομάδα έμεινε στο μικρό λιμάνι. Οι ψαράδες το έριξαν στο πιοτό, το πιοτό έφερε το κέφι, κι εκείνο παρεξηγήσεις και βαρείες κουβέντες.
Ούτε την Παναγία δεν σεβάστηκαν οι βλάσφημοι. Του κάκου προσπαθούσαν ο Λιμενοφύλακας και ο μαγαζάτορας του μικρού λιμανιού να τους συγκρατήσουν.
Απότομα ο ουρανός βάρυνε. Η θάλασσα άρχισε να μουγγρίζει. Σε μισή ώρα το κύμα σηκώθηκε βουνό, παρασύροντας το ψαροκάϊκο και τις βάρκες με τις λάμπες, μέχρι πού τις πέταξε σπασμένες στη στεριά. Κατόπιν η θάλασσα γαλήνεψε, κι ένα καΐκι από τη Νάξο φάνηκε να μπαίνει στο λιμανάκι. Ο καπετάνιος του απόρησε βλέποντας τα συντρίμμια στη στεριά.

ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΑΜΟΣ (Λιγότερες οἱ ὑποχρεώσεις τῶν λαϊκῶν;)

-ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ; -Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΣΜΙΚΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΛΙΓΩΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥΣ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ(Ἁγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Ὑπάρχει δυστυχῶς διάχυτη ἡ ἀντίληψη ὅτι ἀπό τούς κοσμικούς ἀπαιτεῖ ὁ Θεός λιγότερο γιά τή σωτηρία τους σέ σχέση μέ τούς μοναχούς. Ὅμως αὐτό εἶναι μία μεγάλη δαιμονική ἀπάτη. Νά τί λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος: «Αὐταπατᾶσαι καί σφάλλεις πάρα πολύ, ἄν νομίζεις ὅτι ἄλλα ἀπαιτοῦνται ἀπό τόν κοσμικό καί ἄλλα ἀπό τόν μοναχό. Διότι πρέπει τό ἴδιο νά ἀνεβοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι· καί ἐκεῖνο τό ὁποῖο ἀνέτρεψε ὅλην τήν οἰκουμένη εἶναι αὐτή ἡ ἀντίληψη· νομίζουμε ὅτι μόνο ἀπό τό μοναχό ἀπαιτεῖται μεγαλύτερη ἀκρίβεια (στή ζωή του), στούς δέ ὑπολοίπους ἐπιτρέπεται νά ζοῦν μέ ραθυμία» (ἁγ. Ἰω. Χρυσόστομος)[1].

ΠΕΡΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ (ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ, ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ)(MP3) Ὁμιλία Ε΄



Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 27-03-08.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ. Η ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟΤΗΤΑ (ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ)

Ἀρχιμ. Νίκων Κουτσίδης.
Κατά τόν τρίτο αἰώνα μετά Χριστό, τόν καιρό τῶν διωγμῶν, ζοῦσε στήν Ἀντιόχεια μιά ὄμορφη κοπέλλα, ἡ Πελαγία· ἀπό γένος ἔνδοξο καί πλούσιο.


Μία ἡμέρα ὁ τότε ἄρχοντας τῆς Ἀντιοχείας ἔμαθε, ὅτι ἡ Πελαγία ἧταν χριστιανή. Καί ἔστειλε στρατιῶτες νά τήν συλλάβουν. Καί ἐκεῖνοι ἔτρεξαν καί περικύκλωσαν τό σπίτι της.
Ἡ Πελαγία ἔτυχε καί ἦταν μόνη της· χωρίς γονεῖς, χωρίς φίλους, χωρίς καμμιά ἀπολύτως ἀνθρώπινη ὑποστήριξη καί βοήθεια· ὅμως δέν τρόμαξε, οὔτε ταράχθηκε.

ΜΕΤΑΝΟΙΑ - ΣΥΝΤΕΤΡΙΜΜΕΝΗ ΚΑΡΔΙΑ - ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ κατά τόν Γέροντα Πορφύριο

undefined
«Ὁ Γέροντας Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, ζοῦσε τό ἱερό μυστήριο τῆς μετανοίας κάθε στιγμή. Γράφει στήν πνευματική του διαθήκη: «Καί ἐνῶ ἀπό μικρό παιδί εἶχα κάνει πολλές ἁμαρτίες, ὅταν ξαναπῆγα στόν κόσμο, συνέχισα τίς ἁμαρτίες, οἱ ὁποῖες μέχρι καί σήμερα ἔγιναν πάρα πολλές. Ὁ κόσμος ὅμως μέ πῆρε ἀπό καλό καί ὅλοι φωνάζουνε ὅτι εἶμαι ἅγιος. Ἐγώ ὅμως αἰσθάνομαι ὅτι εἶμαι ὁ πιό ἁμαρτωλός ἄνθρωπος τοῦ κόσμου. Ὅσα ἐνθυμόμουνα βεβαίως τά ἐξομολογήθηκα, ἀλλά γνωρίζω ὅτι γι’ αὐτά, πού ἐξομολογήθηκα μέ συγχώρησε ὁ Θεός· ἀλλ’ ὅμως τώρα ἔχω ἕνα συναίσθημα ὅτι καί τά πνευματικά μου ἁμαρτήματα εἶναι πάρα πολλά καί παρακαλῶ ὅσοι μέ ἔχετε γνωρίσει νά κάνετε προσευχή γιά μένα· διότι καί ἐγώ ὅταν ζοῦσα, πολύ ταπεινά ἔκανα προσευχή γιά σᾶς· ἀλλ’ ὅμως τώρα, πού θά πάω γιά τόν οὐρανό, ἔχω τό συναίσθημα ὅτι ὁ Θεός θά μοῦ πεῖ: τί θέλεις ἐσύ ἐδῶ; Ἐγώ ἕνα ἔχω νά Τοῦ πῶ· δέν εἶμαι ἄξιος Κύριε γιά ἐδῶ, ἀλλ’ ὅ,τι θέλει ἡ ἀγάπη Σου ἄς κάμει γιά μένα. Ἀπό ἐκεῖ καί πέρα δέν ξέρω τί θά γίνει. Ἐπιθυμῶ ὅμως νά ἐνεργήσει ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ… Παρακαλῶ ὅλους σας νά μέ συγχωρέσετε γιά ὅ,τι σᾶς στενοχώρησα» . Κείμενο ἔξοχο, ταπεινό, ἀποπνέον ἁγιότητα.

ΟΙ ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - π. Σαράντης Σαράντος



Ἕνα ἀπό τά ἁμαρτήματα πού δέν ἐπιτρέπουν στόν ἄνθρωπο νά κοινωνήσει τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων εἶναι οἱ προγαμιαῖες σχέσεις. Ἐπειδή γίνεται κατά κόρον στήν ἐποχή μας, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ καί τήν εὐχή τοῦ Γέροντα θά ἀσχοληθοῦμε λίγο μ’ αὐτό. Ἡ διάπραξη αὐτοῦ τοῦ ἁμαρτήματος καί ἡ μή μετάνοια γιαυτό προκαλεῖ συγκλονισμό στόν ψυχοσωματικό εἶναι τοῦ ἀνθρώπου καί τόν καθιστᾶ ἀνίκανο νά ζήσει τήν Θεία Λειτουργία καί τήν ἐν Χριστῷ ζωή, τήν ὁποία μελετᾶμε. Οἱ γονεῖς θά πρέπει νά συμβουλεύουν τά τέκνα τους καί νά τά προφυλάσσουν ἀπ’ αὐτήν τήν θανάσιμη ἁμαρτία (Ἡ ἁμαρτία αὐτή δέν εἶναι ἄλλη παρά ἡ κατ’ ἐξακολούθηση πορνεία). Φθάσαμε νά κάνουμε μόδα καί κατεστημένο τήν πρό τοῦ γάμου πορνεία, νά νυμφευόμαστε καί συγχρόνως νά βαπτίζουμε τόν καρπό τῆς μή εὐλογημένης ἀπό τόν Θεό σχέσης καί νά μήν μᾶς ἐλέγχει καθόλου ἡ συνείδησή μας. Ὅλο αὐτό ὅμως δέν εἶναι παρά μία ἄκρα περιφρόνηση τοῦ Θεοῦ καί τῶν προδιαγραφῶν πού ἔχει θεσπίσει γιά τόν ἄνθρωπο μέ ὁδυνηρότατες συνέπειες γιά τήν ψυχοσωματική ἰσορροπία τοῦ ἀνθρώπου...Μετά ἔρχονται τά ψυχολογικά προβλήματα, ἡ κατάθλιψη καί τά ψυχοσωματικά ναυάγια...(Σχόλιο π. Σάββα). ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ π. Σαράντη...

ΠΕΡΙ ΟΛΙΓΟΠΙΣΤΙΑΣ (ΝΙΚ. ΘΕΟΤΟΚΗ)(mp3)



Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 25-07-10 στό Ἀρχονταρίκι τοῦ Ἱ. Ἡσ. «Ἀνάστασις Χριστοῦ-Ἐμμαούς». Ἀνάλυση στό Εὐαγγέλιο τῆς ἡμέρας-«Ὀλιγόπιστε εἰς τί ἐδίστασας;»
Πηγή εἰκόνας: http://1.1.1.1/bmi/3.bp.blogspot.com/_GTZYx-0iHHU/TElxAezWxlI/AAAAAAAAGT0/xMJcHyY3Pxk/s400/i.xristos451.jpg

Η Οσιομάρτυς Μεγαλόσχημη Μοναχή Ελένη του Τσίν (+ Σεπτέμβριος 1977) [μέρος 3ο, τελευταίο]

undefined
Οι Γερόντισσες Ελένη και Νίνα έξω από το ασκητήριο τους στο Τσιν
 
Ιερομ. Σάββα Βατοπαιδινού

Η Γερόντισσα ως δια Χριστόν σαλή

Η Γερόντισσα, πριν φύγει απ’ αυτή τη ζωή, έκανε την διά Χριστόν σαλή. Προσποιούνταν πως δεν ακούει, πως δεν καταλαβαίνει και όλοι έλεγαν ότι «γέρασε και έχασε τα μυαλά της». Κάποτε μερικοί κοσμικοί της έφεραν φρέσκο ψάρι· το πήρε και το έβαλε κάτω από το κρεββάτι της και είπε στη δόκιμη· «Κοίταξε, μή πλησιάσεις κοντά στο κρεββάτι γιατί θα σε τιμωρήσει ο Θεός». Το ψάρι βέβαια βρώμισε, αλλά η Γερόντισσα Ελένη, το έκανε αυτό για να μην την τιμούν στο χωριό σαν αγία.

22 Aυγούστου Συναξαριστής Αγαθονίκου και των συν αυτώ, Ανθούσας και Αθανασίου, Ειρηναίου, Ωρ και Ορόψις, Σύναξη Υπεραγίας Θεοτόκου εν τω Πυρσώ, Αριάδνης Βασιλίσσης.

Ὁ Ἅγιος Ἀγαθόνικος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ

Ὁ μάρτυρας Ἀγαθόνικος ἦταν ἀπὸ τὴ Νικομήδεια, καὶ τὸν συνέλαβε ὁ κόμης Εὐτόλμιος, ὁ ὁποῖος, ὅταν ἐπέστρεφε ἀπὸ τὴν περιοδεία του στὸν Πόντο, ὅπου εἶχε πάει γιὰ νὰ καταδιώξει χριστιανούς, στὴν Κάρπη βρῆκε τὸν Ζωτικό, ποὺ τὸν θανάτωσε μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές του. Ἐκεῖ ἔμαθε ὅτι ὁ πρίγκιπας τῆς πόλης ἔγινε χριστιανὸς ἀπὸ κάποιο Ἀγαθόνικο. Τότε, συνέλαβε τὸν πρίγκιπα καὶ τὸν Ἀγαθόνικο, καὶ ἀφοῦ τοὺς τιμώρησε μαζὶ μὲ ἄλλους χριστιανούς, κατόπιν ὅλους μαζὶ τοὺς ὁδήγησε στὸν βασιλιά, ποὺ βρισκόταν στὴ Θρᾴκη. Ἀλλὰ στὸ δρόμο, κοντὰ σὲ ἕνα χωριὸ ὀνομαζόμενο Ποταμός, σκότωσε τοὺς Ζήνωνα, Θεοπρέπιο, Ἀκίνδυνο καὶ Σεβηριανό, διότι ἀπὸ τὶς πολλὲς πληγὲς ποὺ εἶχαν στὰ πόδια τους, δὲν μποροῦσαν πλέον νὰ βαδίσουν.

Σάββατο, 21 Αυγούστου 2010

«ΜΙΑ ΨΥΧΗ» ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑ»

Όμως εμείς να επιθυμούμε το Πνεύμα το Άγιο του Θεού (Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς)

Αναφέρεις ότι κυριάρχησε η κακία και η έλλειψη αδελφοσύνης ανάμεσα στους ανθρώπους. Θα επιθυμούσες να υπάρχει «μία ψυχή για όλους». Ξέρω τί σκέπτεσαι, μόνο που το εκφράζεις συγκεχυμένα. Όταν λες «μία ψυχή» εννοείς «ένα πνεύμα», όπως διατυπώνεται στην Αγία Γραφή. Επειδή δεν μπορεί να υπάρχει μία ψυχή για όλους τους ανθρώπους, διότι κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ψυχή, η οποία του δόθηκε για να μεριμνά και να φροντίζει γι’ αυτήν. Αλλά μπορεί να υπάρξει ένα και το αυτό πνεύμα σε πολλούς ανθρώπους του κόσμου, μόνο όμως εάν οι άνθρωποι το επιθυμούν.

Πανσπερμία αιρέσεων και παραθρησκειών

ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εκ του Βιβλίου του Χρήστου Κων. Λιβανού
Η Ιστορία φυλλορροεί...


Ενας από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους, πολεμά ο Διάβολος την Εκκλησία του Χριστού είναι οι αιρέσεις, πλανεμένες δηλαδή διδασκαλίες, που παρεκκλίνουν από την αληθινή και αυθεντική Πίστι, που παρέδωσε ο Χριστός και οι Απόστολοι στους ανθρώπους και διατηρήθηκε μέχρι σήμερα ανόθευτη στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Αιρέσεις υπήρχαν από τα πρώτα κιόλας βήματα του Χριστιανισμού, όπως οι Ιουδαΐζουσες (Εβιωναίοι, Ελκισαίοι, Ναζηραίοι), οι γνωστικές, ο Νικολαϊτισμός κ.α. Ονομαστοί αρχαίοι αιρετικοί υπήρξαν οι Δοκήτες, Εγκρατίτες, Μαρκιωνίτες, Μανιχαίοι, Μοντανιστές, Δονατιστές, Πελαγιανοί, Παυλικιανοί, Καθαροί κ.α. Μεγάλες αιρέσεις που συνετάραξαν την Εκκλησία ήσαν ο Αρειανισμός, ο Νεστοριανισμός, ο Μονοφυσιτισμός, ο Μονοθελητισμός, για την αντιμετώπισι των οποίων χρειάσθηκε να συγκληθούν Οικουμενικές και τοπικές Σύνοδοι, στις οποίες οι Πατέρες της Εκκλησίας καταπολέμησαν τις πλανεμένες διδασκαλίες και διετύπωσαν με ακρίβεια τα δόγματα και τις θεμελιώδεις αλήθειες της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως.

ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΑΜΟΣ.

Η  ΑΓΝΟΤΗΤΑ  ΕΙΝΑΙ  ΓΙΑ  ΟΛΟΥΣ. 

Ο  ΓΑΜΟΣ   ΕΙΝΑΙ  ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕΓΑ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ  ΑΛΛΑ  ΚΑΙ, ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ,  «ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΑΘΟΥΣ».

Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, δι' εὐχῶν τοῦ γέροντος, ἄς μελετήσουμε ἕνα ἀπό τά σοβαρότερα, ἴσως καί τά πιό ἐπείγοντα, ὅπως θά ἔλεγε ὁ ἅγιος Νικόδημος, θέματα, πού ἁφοροῦν στόν ἄνθρωπο καί ἰδιαίτερα στούς νέους. Τό θέμα τῆς ἁγνότητας. Ἕνας ἅγιος ἔλεγε ὅτι ὁ Θεός ζητάει ἀπό τούς νέους κυρίως δύο πράγματα: τήν ἁγνότητα καί τήν ταπείνωση. Ἄς δοῦμε ὅμως...
ΓΙΑΤΙ ΑΓΝΟΣ;
Διότι τό ζητάει ὄντως ὁ Θεός.
Γράφει στήν Πρός Τιμόθεον Ἐπιστολή: «Νά τηρεῖς τόν ἑαυτό σου ἁγνό»(Tim1 5.22.3 «Σεαυτὸν ἁγνὸν τήρει».)
Ἐπίσης στήν Π. Διαθήκη στούς Ψαλμούς τονίζεται ὅτι ὅποιος θέλει νά πλησιάσει στό Θεό πρέπει νά εἶναι καθαρός:(Ps 23.3)«τίς ἀναβήσεται εἰς τὸ ὄρος τοῦ κυρίου καὶ τίς στήσεται ἐν τόπῳ ἁγίῳ αὐτοῦ; 23.4 ἀθῷος χερσὶν καὶ καθαρὸς τῇ καρδίᾳ͵ ὃς οὐκ ἔλαβεν ἐπὶ ματαίῳ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ καὶ οὐκ ὤμοσεν ἐπὶ δόλῳ τῷ πλησίον αὐτοῦ. 23.5 οὗτος λήψεται εὐλογίαν παρὰ κυρίου καὶ ἐλεημοσύνην παρὰ θεοῦ σωτῆρος αὐτοῦ».
 Αὐτός μόνο θά πάρει τήν Θεϊκή εύλογία. Καί ὁ Μ. Ἀθανάσιος λέει :«Τρία πράγματα ἀπαιτεῖ ὁ Θεός ἀπό κάθε Χριστιανό· ὀρθή πίστη, ἀλήθεια στά λόγια καί ἁγνότητα στό σῶμα».

Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Δ΄ Κεφάλαιο 4ο. Η ορθόδοξη παράδοση. «Πάλι θα γυρίσουν στα παλιά»

Λόγοι Α΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 
«Πάλι θα γυρίσουν στα παλιά» 

Αργότερα οι άνθρωποι θα εκτιμήσουν που κρατούν οι Χριστιανοί σήμερα την τιμή, την πίστη και όλο το μεγαλείο της Εκκλησίας. Και να δήτε, θα γυρίσουν πάλι στα παλιά. Όπως έγινε και με την αγιογραφία· μια εποχή δεν μπορούσαν να καταλάβουν την βυζαντινή τέχνη και χτυπούσαν τις τοιχογραφίες με το σκεπάρνι, για να ρίξουν τον παλιό σοβά και να τον ξαναφτιάξουν, για να αγιογραφήσουν άλλες εικόνες, της Αναγεννήσεως. Τώρα, μετά από τόσα χρόνια, αναγνώρισαν την αξία της βυζαντινής τέχνης. Μάλιστα πολλοί που δεν έχουν και ευλάβεια, ακόμη και άθεοι, πάνε σιγά-σιγά και ξεσκεπάζουν τις παλιές τοιχογραφίες που έχουν σκεπαρνιές. Έτσι και όλα αυτά που πετούν τώρα για άχρηστα σιγά-σιγά θα τα αναζητήσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου