Ἡ Κυοφορία
Τά ἅγια συναισθήματα τῆς μάνας καί
ἡ ἁγία ζωή της, δίδασκε ὁ ὅσιος Πορφύριος, ἁγιάζουν τό παιδί της ἀπό
τήν ὥρα τῆς συλλήψεώς του. Τά ἴδια ἰσχύουν καί γιά τόν πατέρα ὁ ὁποῖος
θά πρέπει νά διαβάζει κοντά στήν κυοφοροῦσα μητέρα τήν Ἁγία Γραφή ὥστε
τό ἔμβρυο νά ἀκούει τήν φωνή του νά ἐξοικειώνεται μέ αὐτήν καί νά
συνδέεται μέ τόν πατέρα. «Ἡ ἔγκυος», συμβούλευε ὁ ὅσιος, «πρέπει νά ἔχει
τήν προσοχή της στό ἔμβρυο καί στόν Θεό. Πρέπει νά εἶναι ὅλη τήν ἡμέρα
χαρούμενη καί εὐδιάθετη. Ἄν εἶναι δυνατόν, νά ψέλνει … Διότι ἄν αὐτή
στεναχωρηθεῖ, στεναχωριέται καί τό ἔμβρυο. Πρέπει νά βγαίνει στήν φύση
γιά περίπατο καί νά βάζει θυμίαμα στό σπίτι της. Νά μήν κάνει μακρινά
ταξίδια μέ τό αὐτοκίνητο, γιά νά ἀποφεύγει τά ἀπότομα φρεναρίσματα. Θά
πρέπει νά τρώει προσεγμένες τροφές, ὅπως φρέσκα αὐγά καί γάλα, γιαούρτι
καί τυρί γιά τό ἀσβέστιο. Ἐπίσης καί κρέας καί φροῦτα. Ὅταν δέ ἀρχίζει
νά καταλαβαίνει τό μωρό νά κινεῖται, νά τοῦ μιλάει καί νά χαϊδεύει τήν
κοιλιά της. Τό ἔμβρυο τό νιώθει αὐτό καί τοῦ ἀρέσει. Ποτέ δέν πρέπει νά
νευριάζει καί νά θυμώνει, γιατί κάνει κακό στό ἔμβρυο.
-Καταλάβατε; Δέν εἴδατε πού ἔχουμε τόσους ἁγίους; -Ἦταν ἅγιες οἱ μανάδες τους καί ἔγιναν ἅγιοι.
Μάλιστα ἀνέφερε τίς μητέρες τῶν
Τριῶν Ἱεραρχῶν, τοῦ Ἁγίου Αὐγουστίνου καί πολλῶν ἄλλων…Πρέπει οἱ γονεῖς
νά γίνουν ἅγιοι, γιά νά γίνουν καί τά παιδιά τό ἴδιο. Γίνετε ἅγιοι καί
θά δεῖτε πού θά γίνουν καί τά παιδιά σας καλά. Βρέ, θά δώσουμε λόγο ἄν
τά παιδιά μας δέν τά ἔχουμε κοντά στόν Χριστό. Πολλοί κοιτάζουν νά τούς
κάνουν περιουσίες. Βρέ, Χριστό ἄν δέν ἔχουμε, τίποτα δέν ἔχουμε!»[43].
Ὀνόμαζε ἐγκληματίες τούς γονεῖς πού φροντίζουν μόνο νά ἀφήσουν ὑλική
περιουσία στά παιδιά καί ἀδιαφοροῦν γιά τήν πνευματική τους ζωή. Ἔλεγε
μάλιστα ὅτι αὐτοί οἱ γονεῖς ἑτοιμάζουν αὐριανούς ἐγκληματίες, ἐννοώντας
ἀνθρώπους χωρίς φόβο Θεοῦ καί κυριαρχία στά πάθη τους[44].
Δίδασκε ὅτι «τό παιδί καθορίζεται
ἀπό τήν ζωήν τῆς μητέρας κατά τήν κύησην καί τή ζωήν τοῦ ζεύγους
γενικότερα. Ὅλα νά τά κάνει κανείς τέλεια, ἄν ἡ σχέση μέ τόν σύζυγο ἤ τή
σύζυγο εἶναι διασαλευμένη, πᾶνε χαμένα. Κατά τήν διάρκειαν τῆς κυήσεως
δέν συνερχόμαστε κι ἄς λένε οἱ γιατροί ὅτι δέν ὑπάρχει πρόβλημα μέχρι
τόν ἕκτον μήνα. Τό βρέφος ταράζεται, ξαφνιάζεται καί συμμετέχει σ’ αὐτήν
τήν ὅποια σχέση ἐρωτική τῶν συζύγων. Εἶναι λάθος νά νομίζουν οἱ
σύζυγοι, ὅταν εἶναι ἔγκυος ἡ γυναίκα ὅτι ἄν συνέλθουν ἐκείνη τήν
περίοδον τῶν ἐννέα μηνῶν, ὅτι εἶναι μόνον ὁ ἄνδρας καί ἡ γυναίκα
παρόντες. Εἶναι καί τό παιδάκι παρόν καί εἰσπράττει τό παιδί τίς
ἐπιθυμίες τῶν γονέων καί αὐτό καθορίζει πάρα πολλές συμπεριφορές, πολύ
λεπτές. Πολύ λεπτές συμπεριφορές πού ἔχει ὁ ἄνθρωπος, πού μέχρι σήμερα ἡ
ἐπιστήμη ψάχνει νά τίς ἑρμηνεύσει καί δέν ἑρμηνεύονται. Νά φέρω ἕναν
παράδειγμα. Τί προβληματισμός γίνεται σήμερα γιά τήν ὁμοφυλοφιλία.
Νομίζουν ὅτι θά τό λύσουν τό πρόβλημα μέ τό νά κάνουν Σύμφωνα Συμβίωσης,
νά κάνουν νομοθεσίες, λές καί ὁ ἄνθρωπος εἶναι νόμος. Κι ὅμως αὐτό τό
ὁποῖον εἶναι οἱ ὁμοφυλόφιλοι, τί εἶναι; Εἶναι ἄνθρωποι πού τούς
καθόρισεν ἡ σεξουαλική συμπεριφορά τῶν γονιῶν τους. Διότι κατά τούς
Ἁγίους Πατέρες αὐτούς καί Παΐσιον καί Πορφύριον, πού καί αὐτό τό εἶδαν
μέ τό ‘μάτι’ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, αὐτοί οἱ ἄνθρωποι εἶδαν ὅτι ὁ ἄνθρωπος
καθορίζεται ἐκείνην τήν ὥρα ἐάν τό ζευγάρι δέν ἔχει φυσικήν σχέσην καί
στάση κατά τήν διάρκειαν τῆς κυοφορίας. Δηλαδή ἐάν γίνεται ὁποιαδήποτε
παρά φύσιν σχέση, ἔλεγαν, μεταξύ τῶν γονέων, κατά τήν διάρκειαν τῆς
κυοφορίας, τότε αὐτό τό παρά φύσιν, ἐπειδή εἶναι ἐπιθυμία δυνατή καί
μεταδίδεται εἰς τό παιδί, αὐτό καθορίζει τήν σεξουαλική συμπεριφορά τοῦ
παιδιοῦ καί αὐτό θά ξεδιπλώσει στά χρόνια τῆς ἐφηβείας. Αὐτό εἶναι μία
πολύ δυνατή ἑρμηνεία, τήν ὁποίαν δέν ἔχουμε ἀκόμα τολμήσει οὔτε κἄν νά
τήν ποῦμε πρός τά ἔξω ἐμεῖς πού γνωρίσαμεν τόν Ἅγιον Πορφύριον»[45].
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
[44] Βλ. παραπάνω στό ὑποκεφάλαιο 1: Πότε ἀρχίζει καί πόσο διαρκεῖ ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν.
[45] Μητροπολίτης Μόρφου: Ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν κατά τούς σύγχρονους ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας (ΒΙΝΤΕΟ), http://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/item/79693. Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου